úterý 16. dubna 2013

Dracaena marginata "Tricolor"

Dráček

Zdravím, tak jsem tu po dlouhé době s novým článkem, kterým se tématem přesunu daleko od kosmetiky a napíšu Vám něco o mém novém přírůstku do rodiny. Mým přírůstkem se stala krásná pokojová rostlina, která se jmenuje Dracaena marginata "Tricolor" nebo-li Dračinec.
Je to velmi rozšířená pokojová rostlina a je poměrně nenáročná na opečovávání. 
Mé rostlince teď říkám Dráčku a doufám, že mi vydrží po nějakou delší dobu a nejlépe v řádu roků.
Ačkoliv ji mám doma jen pár dní, velmi jsem si ji oblíbila a i když si mnozí z Vás řeknou, že je to jen kytka, pro mne je to zvláštní srdeční záležitost.
Dostala jsem ji jako dárek k narozeninám a velmi příjemně mě zahřál u srdce.
Děkuji!

Je to má první vlastní rostlina, o kterou se můžu starat a sama si ji udržovat v jejím krásném stavu, ve kterém jsem si ji přinesla domu. Snad nebudu jeden z případů, kdy někomu jakákoliv rostlinka uhyne a bude mému Dráčkovi u mne dobře.


Dracaena marginata mně zaujala hlavně svým krásným zbarvením, kdy jsou úzké listy ohraničené tmavě červenou skoro až krvavě rudou barvou.O její nenáročnosti a podmínkách pro její pěstování jsem se dozvěděla až později. Ušetřím si práci a nebudu je vypisovat a víc o této rostlině i o jejím pěstování si můžete najít ZDE.
Na této rostlince mně zaujala i zmínka o tzv. Backsterovo efektu, který je popisován jako schopnost rostlin reagovat na lidské emoce. 
Rozhodně doporučuji si o tomto efektu něco přečíst, protože je to opravdu velmi zajímavé nebo alespoň mně to zajímavé přišlo.
Rostlinka mi rozhodně velmi oživila můj skromný pokoj a dodala mu příjemnou atmosféru nejen svou krásu, ale už svou samotnou přítomností.
A když už nejste žádní velcí milovníci rostlin, můžete si tak aspoň nějakou pěknou kytkou vylepšit interiér podle Vašich vlastních představ a pokud se nechcete zabývat přílišnou starostí o něco živého, ale přesto byste chtěli nějakou rostlinku vlastnit, pak by pro vás mohl být tím pravým třeba nějaký kaktus, který si mimochodem i má maličkost plánuje pořídit. x)




To by bylo vše k mému Dráčkovi. x)


Co Vy a rostlinky? 


Mějte se krásně. 


;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat